Bestille

Taxibestilling på nett

Ved nettbestilling blir du bedt om å oppgi ditt navn og telefonnummer, slik at vi kan verifisere at det er du som har gjort bestillingen. Du vil motta en SMS på det oppgitte telefonnummeret, som du må svare på for å bekrefte bestillingen. Nettbestillingen støtter kun norske telefonnummer med 8 siffer. 

Taxibestillingen din vil gå enda smidigere hvis du registrerer deg. Da slipper du å bekrefte med SMS hver gang du bestiller. I tillegg gir vi deg full oversikt over alle dine bestillinger, turer og kvitteringer. 

Bestillingsappen Taxifix

Taxifix er den enkleste måten å bestille drosje med plass til 1-4 personer. Turen kan du betale i appen med Vipps eller betalingskort, eller du kan velge å betale i bilen. Du kan lese mer om Taxifix-appen her.

Ring oss på 02323

Våre hyggelige kundebehandlere bestiller drosje til deg, og hjelper deg med barnesete, ekstra bagasjeplass, astma- og allergibil, varekjøring, lav bil, karaoketaxi eller andre behov. Fra utlandet når du oss på +47 22 38 80 90. 

Vi tar ingen gebyr når du ringer til oss, men det kan hende telefonoperatøren din har egne priser for spesialnummer. 

Ring direkte til holdeplass

Når du ringer et holdeplassnummer, blir samtalen automatisk koblet til sjåføren i første ledige drosje i området. Oversikten over holdeplassnumrene finner du her: Holdeplasser i Oslo.

Automatisk telefonbestilling

Spør om å få satt opp automatisk telefonbestilling neste gang du kontakter kundesenteret vårt. Neste gang du ringer kan du bestille ved bruk av nummertastene på telefonen din. 

Forhåndsbestilling

En tur kan bestilles god tid i forveien. En forhåndsbestilling blir ikke tildelt en spesifikk bil i det du bestiller, men sendes ut til bilene på vanlig måte noen minutter før hentetidspunkt. Taksameteret vil stå på frammøtetakst frem til bestilt klokkeslett, og deretter slår sjåføren taksameteret over på kjøretakst. Sjåføren vil også slå over på kjøretakst dersom du setter deg inn i bilen før avtalt hentetidspunkt.  

Avbestilling

Avbestilling av en forhåndsbestilling må skje senest 30 minutter før avtalt hentetidspunkt. Hvis turen ikke blir avbestilt innen denne fristen må kunden betale minstepris. Direktebestilte biler kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris for oppmøtet.

Makspris

Du skal få et pristilbud fra oss hver gang du bestiller eller praier en drosje. For å få makspris i Taxifix eller i nettbestillingen må du legge inn hvor du skal.

Maksprisen beregnes ut fra estimert tid og kilometer for reisen basert på korteste rute fra Google Maps. Vi garanterer at turen ikke blir dyrere enn maksprisen, men viser taksameteret en lavere pris ved turens slutt er det selvfølgelig den laveste prisen du skal betale. 

Maksprisen forutsetter at du står klar når bilen kommer, at turen går direkte mellom oppgitt hente- og leveringsadresse uten opphold eller stopp på veien, og at turen ikke inkluderer andre tillegg i prisen. Dersom sjåføren må vente mer enn 5 minutter eller du ønsker å gjøre endringer eller stopp underveis, gjelder ikke maksprisen og denne vil da kunne annulleres av sjåfør, og turen vil kjøres videre på taksameter. Du skal alltid informeres om annullering av maksprisen før dette gjøres.

Les våre fulle transportvilkår her.